Personlig träning

En personlig tränare ska ha erfarenhet, intresse och kunskap om träning, kost, näringslära men också kunna kommunicera och hantera sina klienter på en mer personlig nivå. Att ta hjälp av en personlig tränare innebär många egenskaper. En motiverande person, personlig rådgivning i din träning och professionell hjälp är några nyckelegenskaper hos en personlig tränare.

För att du ska lyckas med dina mål är detta några grundläggande byggstenar som krävs av den som ska hjälpa dig nå dina mål.

För mig som din blivande coach är ovanstående något jag verkligen står för däremot är det viktigt att komma ihåg: Jag är din coach, jag stöttar dig och hjälper dig med hjälp av mina byggstenar. Dock är det du som måste göra jobbet. Fight YOUR Fight!

En klients ord:

Det är lätt att ta till överord och floskler när man är endorfin dopad, sneglar mot ”slim fit” hyllan i klädesbutiken för första gången på 10 år och frugan vill kramas lite oftare än innan…

Men i ett försök att se bortom allt det där, så skulle jag vilja ge 3 anledningar till att det funkar med Fight YOUR Fight konceptet.

Kul är inte alltid bra, men bra är alltid kul

Det tål att tänkas på. Bra verksamhet kan inte ersättas av roligheter och skämt. Däremot är en bra grund, välplanerade övningar, god insikt, hög kunskapsnivå och ett väl genomtänkt upplägg en bra grund för att det skall kunna vara kul.

Roll acceptans

Jannika bestämmer, det blir bäst så. Som hon själv brukar säga, ”jag föreslår inget som jag inte vet att du klarar”. Otaliga gånger har jag tänkt att det där klarar jag aldrig (med några väl valda glosor om hennes bristande förstånd…), och visst ibland kan dom sista repetitionerna se ut som dödsryckningarna hos en fisk som hamnat på torra land eller som i mitt fall sista dansen på en 24 timmars kryssning med Viking Line på en stormig Östersjö. Men Jannika får rätt, samtliga repetitioner genomförs och jag känner mig som en vinnare trots att det ibland är graciöst som en elefant på rullskridskor. Så oavsett vem du är, och hur mycket du kan. I en timme är det bäst att acceptera rollen som elev.

När vi kör så kör vi.

Full fokus, pausen är slut, dags igen. Game on!

När vi väl bestämt att vi kör, så gäller inget annat. Då kör vi. Intensitet, fart och koncentration. Lättare sagt än gjort. Det är mer än en gång per pass som man låter tankarna vandra och kanske av oro för vad som skall komma härnäst håller igen lite grand, ”cruisar” igenom övningen….Då blir genast rösten lite strängare( även Halländska kan låta strängt…), med några väl valda ord blir man påmind om varför man är där och så kör vi. På riktigt.

Att Jannika står för den goda verksamheten, och att du accepterar din roll, ger en bra grund för att Ni tillsammans kan ge järnet och får ut maximalt av din timme.

Mina mål? Jag brukar sammanfatta dom i 3x F. Fittness, kondition och funktionell muskelstyrka. Form, att jag inte ser ut som Barbapappa och Frugan: att hon vill kramas lite mer helt enkelt. Det känns som relevanta mål efter att ha eftersatt träning i mer än 10 år.

Men den kanske största insikten är att jag hade inte klarat av det utan Jannika. Min egen fight går jag med den bästa i min ringhörna! 

Betalande kund nr 140, ”Work in Progress”

 

Jag kan hjälpa dig att nå dina mål! I mina ögon är allt möjligt!

-Är du redo att bekämpa din strid?

Nå mig på: fightyourfightsweden@gmail.com

alt.Tel: 072- 22 52 103

Utbildningar:

  • Teoretisk grundutbildning: The Academy
  • Lic. Styrketräningsinstruktör: The Academy
  • Lic. Personlig tränare: The Academy
fyf_logo