Jannika Larsson

Fight YOUR Fight!

Skärpning…

Posted By on July 24, 2015 in Uncategorized | 0 comments

Nu är det dags att ta tag i detta med blogg skrivandet igen. Varit fullt upp med allt annat så tiden har dessvärre inte räckt till. Men en lite ree cap nu på vad som hänt, ändrats med tiden och vad som komma skall..

Jag har, sedan jag lämnade finessen och det urtråkiga dietandet ändrat träningsform och därmed ändrat livsstilen och syn på vad bra mat är. Ni som följer mig redan vet att jag är en inbiten triathlet numera och bara ÄLSKAR det! I och med att triathlon kräver en mängdträning utan dess like är maten desto viktigare så att energin håller hela vägen.

Min mat!

När jag började med triathlon hade jag hjälp utav ingen mindre än Jonas Colting, inför min första Ironman i Barcelona. Jag följer honom på medias kanaler och tycker om tänket han har när det gäller hans matfilosofi. Jag och min andra hälft som också han är triathlet sen många år tillbaka och tränar nu också inför Ironman i Barcelona inspireras utav den matkulturen som Jonas eftersträvar och vi har märkt att våra kroppar både tål mer och klarar av att behålla energin bättre på så ren mat som möjligt och då pratar jag om bra råvaror gällande proteinet, bra fetter och mycket grönsaker och salladen kryddas alltid med säsongen frukter. En livsstil vi älskar och det finns ju inget bättre så här års än att grilla en kycklingfile, göra en fräsch sallad till på bladspenat, tomater, paprika, avokado, ägg, melon, mango, granatäpplen som toppas med en grillad majskolv från grillen.

 

11181747_10153538944480649_6187095297016844654_n10805562_10153513540370649_45746931919830001_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stockholm Marathon & Vansbro Triathlon (Halv Ironman)

De två senaste loppen jag deltagit i är Stockholm Marathon och Vansbro Triathlon. Det var mitt första marathon, annars har jag endast sprungit marathon under Ironman.

Höstens träning gick super men sen blev jag förkyld, fick ögoninfektion i båda ögonen, fick gå på antibiotika, blev sjuk igen osv. Så min uppladdning inför loppet varit inte alls som planerat så målet på Stockholm Marathon var att komma in under 5h vilket jag lyckade med så jag vart sååå glad för det. Kom in på 3:39:47h Så det var riktigt roligt och jag älskar just löpdelen. Att kunna pressa sig så hårt som man bara kan under löpdelen är fantastiskt.

Vansbro loppet var ju triathlon och började ju med sim, sen cykel och avslutades med löpdelen. Inför detta lopp kan jag inte heller påstå att träningen gick jätte bra då det blev en ordentlig urladdning efter Stockholm Marathon så det tog några veckor därefter tills jag var på banan igen och kroppen hade återhämtat sig. Men jag kom in på 5:45:19h vilket jag är väldigt nöjd med för att inte ha tränat extremt hårt inför loppet och dessutom gjorde en vurpa på cyklingen. Nog pratat om det!

Vad händer nu då?

Jo, nu är det full fart inför Ironman Barcelona i Oktober och dessförinnan stämmer vi av formen på Stockholm Triathlon i sommar. Jag kommer blogga om min träning, om våran kosthållning och framför allt om mina tankar och funderingar kring alla ämnen och varför jag gör som jag gör. Jag hoppas kunna inspirera er och motivera er till att göra det ni brinner för!

Håll till godo!

/Jannika :)

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>